Svenskspråkiga utbildningsnämndens beslut 27.3.2025
Svenskspråkiga utbildningsnämnden sammanträdde 27.3.2025 för att behandla ärenden på föredragningslistan. Föredragningslistan i sin helhet hittar du här.
Sammanträdesprotokollet publiceras, då det är klart, på stadens webbplats.
21 
Godkännande av föredragningslistan 
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag. 
22
Ärenden för information och beredning
Nämnden antecknade dessa.
23 
Beslut i ärenden som kan överföras till nämnden 
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag. 
24
Svenskspråkiga utbildningsnämndens budgetuppföljningsrapport 2/2025
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag.
25 
Tillsättande av specialklasslärare (2006), med första placeringsplats Lappfjärd skola 
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag. 
26
Tillsättande av timlärare i huslig ekonomi i huvudsyssla (1009)
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag.
27 
Tillsättande av tjänsten som timlärare i bildkonst för grundläggande utbildning och gymnasium i huvudsyssla (1008) 
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag. 
28
Tillsättande av klasslärare med rektorsuppgifter (0057)
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag.
29 
Tillsättande av lektor i matematiska ämnen, åk 7-9 (1107) 
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag. 
30
Besättande av tjänsten som ambulerande speciallärare (2002)
Åsa Nylund väljs till tjänsten med en prövotid på sex månader.
31 
Besättandet av en tidsbestämd timlärare i huvudsyssla, vid Lappfjärd skola 
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag. 
32
Ändring av klasslärartjänst (0054) till timlärare i huvudsyssla
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag.
33 
Besättande av ambulerande timlärare i musik, i huvudsyssla 
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag. 
34
Tillsättande av tjänsten som lektor i finska, gemensam för gymnasiet och grundläggande utbildningen (3011)
Godkändes enhälligt i enlighet med direktörens förslag.
 
				
 
					