Toimitusjohtajan tervehdys

1/2021

Tiesitkö, että vuonna 2020 julkaisemiamme Elämäni paras päätös -videoita on nyt katsottu yli miljoona kertaa? Entä tiesitkö, että videoita katsottiin eniten Uudenmaan, Pirkanmaan ja Varsinais-Suomen maakunnissa?

Haluamme kiittää niitä perheitä ja henkilöitä, jotka osallistuivat kampanjaan ja kertoivat kokemuksistaan ja päätöksestään muuttaa Kristiinankaupunkiin. Henkilökohtaiset tarinat tuovat valtavaa voimaa tähän kampanjaan, jonka tavoitteena on houkutella uusia asukkaita kaupunkiin.

Kysymys siis kuuluu, oliko kampanjasta muuta hyötyä kuin että videoita katsottiin muutaman kerran? Vastaus on kyllä, ja tämän havainnollistamiseksi tulemme jatkamaan kampanjaa kahdella uudella videolla, joissa perheet, joilla ei ole aikaisempia yhteyksiä Kristiinankaupunkiin, ovat videoistamme inspiroituneina päättäneet tutustua lähemmin Kristiinankaupunkiin ja ovat iloksemme muuttaneet kaupunkiin.

Olemme kaikki samaa mieltä siitä, että tarvitsemme lisää asukkaita. Mutta niin suuren päätöksen tekeminen edellyttää monien tekijöiden yhteensovittamista. Muuttopäätöksen tekemiseen liittyy monia asioita, joista muutamia ovat työpaikka, asunto, vapaa-ajanharrastukset, verkostot, palvelut, lasten turvallinen kasvuympäristö ja rikas kulttuurielämä. Muutaman edellä mainitun tarpeen kohtaamiseksi kaupungin verkkosivulla Muuta Kristiinankaupunkiin -otsikon alla on nyt arvokasta tietoa henkilöille, jotka pohtivat paikkakunnalle muuttamista.

On myönteistä huomata, että kampanjamme on onnistunut näinkin hyvin ja Kristiinankaupungin markkinointityö jatkuu, vaikka vielä on paljon tekemistä – sen huomaa, kun tutustumme kaupunkimme asukasmäärätilastoihin. Korostamalla kaupungin myönteisiä asioita saamme kaikki yhdessä aikaan vahvan vetovoiman, joka houkuttelee mahdollisia paluumuuttajia ja uusia asukkaita. Työ jatkuu, ja jos sinulla on hyvä henkilökohtainen tarina kerrottavana, tule Elinkeinokeskukseen kertomaan meille lisää.

kuva57

Angelique Irjala
toimitusjohtaja
Kristiinankaupungin elinkeinokeskus